Sas, mint erőállat
A gyönyör alanyi jogon mindenkinek jár!
Bántalmazó párkapcsolatok
Miért van ennyi, magányos “Erős” Nő?
Osho Zen Tarot – Tükör kirakás
Mi is az álom valójában?

Cipők miatt özönlöttek el tinik egy budapesti könyvesboltot

Trunk Tamás, másnéven Dablty sneakerhead, tini-influencer könyvének

első példányait kaparinthatták kézbe a rajongók

Vasárnap reggel sátrak és székek foglalták el az Allee plazában található Libri bejáratát. A magyar sneakerhead közösség – már külföldről jól ismert – tiszteletbeli campelést tartott Trunk Tamás, Dablty sneakerekről szóló könyvének a megjelenése alkalmából.

 A 14 éves tini-influencer vlogolása és a külföldi szakértő beszámolói miatt Magyarország ismert sneakerhead-ének számít, és most megjelent könyve is a sneakerekről és a Z-generációs márkákról szól.

 

Külföldön nagy hagyománya van a „campelés”-nek, azaz sátorozásnak. A jelenség lényege, hogy egy-egy várva várt termék piacra kerülésekor a termék rajongói akár már több nappal a piacra dobás előtt letelepednek a kedvenc boltjuk elé, hogy elsőként foghassák a kezükbe a várva várt terméket. Az elmúlt években talán csak az új okostelefonok megjelenése tudott ilyen hatást kiváltani a rajongókból, ám ezúttal egy magyar könyvre várva gyűltek össze a fiatalok. Ilyet eddig talán csak a legutóbb megjelent Harry Potter könyvek során tapasztalhattunk meg hazánkban, amikor ugyancsak több száz rajongó ült órákat a könyvesboltok előtt.

Magyarországon ez az úgynevezett ’campelés’ még nem annyira bevett szokás, azonban múlt vasárnap reggelén a fiatal magyar sneaker társadalom képviselői több, mint egy órán át várakoztak Budapest egyik népszerű bevásárlóközpontjának könyvesboltja előtt. Ha arra járt az ember kicsit meglepődhetett, hogy miért sátorozik ennyi fiatal a pláza közepén, de a sneaker társadalom ilyen új szokásokkal bír. A sneaker rajongók is képesek campelni azért, hogy megkaparinthassák a legújabb limitált kiadású lépegetőjüket.

Vasárnap azonban nem cipőért álltak sorba, hanem úgynevezett ’tiszteletbeli campelést’ tartottak Trunk Tamás, Dablty, egy 14 éves tini-influencer, sneakerhead és blogger könyvének a megjelenése alkalmából.

 

„Elképesztő érzés, hogy ennyi sneakerhead eljött a könyvem megjelenésére, egy tiszteletbeli campelésért. Ez is azt mutatja, hogy komoly sneaker-közösség alakul ma Magyarországon. Ráadásul latest pick up-okkal a lábukon.” – mondta Trunk Tamás.

A most megjelent Sneakerek, Márkák, Z Generáció című könyv egyben bevezet a Z-generáció, azaz a mai tizenévesek világába, mely sokak által vitatott témaként jelenik meg a szülők, marketingesek és a pedagógusok körében. Emellett a könyv betekintést ad a sneaker kultúrába, tehát az utcai sportcipők kultúrájába, melynek az USA-ban igen nagy tradíciója van, de már Magyarországon is fiatalok tömege lelkesedik a sneaker-márkák iránt.

„A sneakerek iránti rajongásom 6 éves koromban kezdődött. Ami így utólag visszagondolva annyira nem meglepő fordulat az életemben, mivel a nagypapám cipész volt, a könyvírásnak pedig talán az a kiváltó oka, hogy nagymamám pedig nyelvész volt. A ’campelés’, a ’latest pick-up-ok’ kölcsönös véleményezése, posztolása és a tizenéves fiatalok limitált darabszámú surranókkal való kereskedése mind a sneaker világ része. Szóval ebben a világban ilyen fiatalon is bármi megtörténhet.  Ez a kultúra komoly hatással van ránk. A könyvemben a sneaker-kultúra mellett azt is bemutatom, hogyan tudnak sikeresek lenni nálunk a márkák. A sneakerek a fiatal generációt rendkívül megmozgatják, közösségépítő erejük van.”mondta Trunk Tamás tini-influencer, aki idén már két teltházas előadást is tartott, a Média Hungary és az Internet Hungary konferenciákon.

(X)

Hirdetés

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*