Interjú Havas Andival, a tantrikus, tao, avagy érzéki masszázsról
“Igaz szerelem”
Az információs gyógyítás
A békakirályfi csókja
Mi a kvantum tudatosság, kvantum szemlélet?
Ha interneten írogatsz, az nem megcsalás?

EFT – a stresszmentes életért

A kopogtató módszert (EFT- az érzelmi felszabadítás technikája) általában az ősi kínai akupresszúra és a modern pszichológia ötvözeteként jellemzik, amelynek segítségével rengeteg probléma orvosolható.

Először dr. Roger Callahan alkalmazta a kopogtatást pszichoterápiás módszerként, majd dr. Callahan egyik tanítványa Gary Craig kifejlesztett egyetlen sorozatot, amely tartalmazza az összes jelentősebb meridián pontot.

 

A tudomány mai állása szerint a stresszválasz az amygdalában jön létre. Az amygdala a limbikus rendszer, a középagy része. A limbikus rendszer az érzelmek és a hosszú távú memória forrása, valamint a negatív tapasztalatok is itt vannak kódolva.

 

Tapasztalatok szerint a kopogtató módszer kikapcsolja az amygdala figyelmezető funkcióját. a meridián pontok kopogtatása nyugtatóan hat a testre, amit az amygdala védelmező tevékenységként ismer fel.

A kopogtatás stresszhatás alatt meggátolja a stresszreakció kiváltódását és újraprogramozza a hippokampuszt, amely összeveti a korábbi fenyegetéseket az aktuális jelekkel és közvetíti az amygdala felé, hogy az veszélyt jelent-e a „szenvedő alany” számára.

A stressz okozó probléma meghatározása

A lehető legpontosabban határozzuk meg a problémát. ha nehezen megy, akkor egyszerűen csak hangolódjunk rá a hozzá kapcsolódó érzésre, vagy vizualizáljuk a történteket és ezt követően írjuk le.

Határozzuk meg egy szorongásmérő skálán (0-10), hogy milyen erősségű a szorongás, amit érzünk. Fogalmazzunk meg egy alapállítást és egy pozitív megerősítést.

Az alapállítás megfogalmazása

PL.: Bár…….(aktuálisan megoldandó probléma megfogalmazása), mégis mélyen és teljes egészében szeretem és elfogadom magam.

Emlékeztető mondat meghatározása

Az emlékeztető mondatban az érzést kell megfogalmaznunk, semmi egyebet.

PL.: Ez ….(érzés), amit érzek…

Érzés -> fájdalom, csalódás, nyugtalanság, feszültség, stb.

Ezután az EFT-sorozat nyolc pontját kell végigkopogtatnunk. A kopogtatás-sorozat a kézen kezdődik, aztán a szemöldök belső majd külső felén keresztül halad a szem, majd az orr alatti terület felé, aztán az áll után a kulcscsont, a bordák oldalsó része következik, majd a fejtetőn végződik.

 

A kopogtatás menete

Háromszor el kell ismételnünk az alapállítást, miközben folyamatosan ütögetjük a karatepontunkat.

 

Bármelyik kezünkkel kopogtathatunk, amelyik kényelmesebb. Olyan erősséggel és olyan ütemben kopogtassunk, ahogy azt jónak érezzük. Ezután az EFT-sorozat nyolc pontját kell végigkopogtatnunk az emlékeztető mondat folyamatos ismétlése közben. Azért ismételjük az emlékeztető mondatot, hogy minden egyes pont kopogtatásánál emlékeztessük magunkat a problémára, így folyamatosan a megoldandó problémára tudunk koncentrálni.

 

A test mindkét oldalán ugyanazok a meridiánok futnak le, ami azt jelenti, hogy bármelyik oldalon kopogtathatunk, amelyikkel csak szeretnénk. Akár mindkét oldalon egyszerre kopogtathatunk.

Az EFT módszerrel teljesen átprogramozhatjuk önmagunkat, megszabadulhatunk a minket gátló félelmektől, szorongásoktól és fájdalmaktól. Alkalmazzuk ezt a végtelenül könnyed és hatékony módszert, hogy meggyógyítsuk önmagunkat.

 

Forrás: Nick Ortner EFT- A kopogtató módszer

Holics-Mester Marianna

Hirdetés

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*