Szent szajhák és kurtizánok tegnap, és ma

„Ha vallás és szex kapcsolatáról van szó, legtöbbünknek kapásból a hetedik parancsolat ugrik be, ami tiltja a paráználkodást. Pedig a történelemben jó néhány olyan kultusz volt, amelyek nemhogy tiltották a bujálkodást, hanem egyenesen vallásos kötelességnek tartották azt. 

Szent szajhák

Számos szentélyben éltek olyan papnők, akiknek az volt a feladatuk, hogy a híveket szó szerint isteni kéjben részesítsék. Őket az istennő megtestesülésének tartották – az aktus alatt legalábbis -, és az együttlét afféle termékenységi rítus volt, ami a fizetővendéget isteni állapotba emelte. Úgy hitték, hogy a papnővel való szeretkezés pozitívan hat a gazdálkodásra, gazdagabb lesz tőle a termés és jobban szaporodnak az állatok is. 

Megoszlik a történészek véleménye arról, hogy együttlét alatt pontosan mit is kell értenünk. Vannak, akik úgy vélik, hogy csak szimbolikus aktus történt, mások viszont meg vannak győződve arról, hogy ezeket a szentélyeket nyugodtan tekinthetjük bordélyoknak, ahol a szexé volt a főszerep, még ha szakrális keretet is adtak neki. Az igazság minden bizonnyal valahol középen lehet: a papnők szeretkeztek a hívekkel, ám a vad orgiák színhelyei nem ezek a templomok voltak. 

Istár a szexistennő

A mezopotámiai mitológiában Istár a testi szerelem, a termékenység és a háború istennője. Maga a nőiség, a csábítás és az érzékiség, így nem meglepő, hogy az ő kultuszához kapcsolódott a legintenzívebb szexualitás. A papnőkre alkalmazott legkorábbi ismert, sumér kifejezés értelme leginkább szent szajhaként fordítható, de gyakran nevezték így magát az istennőt is, ami akkoriban nem hordozott semmiféle pejoratív jelentést.

Hogy mennyire intenzív volt az Istár-kultuszhoz kapcsolódó szexualitás, azt jól példázza, hogy Mezopotámia városállamainak uralkodói évente egyszer szent nászban egyesültek Istár papnőjével, hogy ilyen módon biztosítsák a termékenységet és a békét a városokban. Ez az isteni élmény azonban nem kizárólag az uralkodók privilégiuma volt, hiszen a templomban bárki meglátogathatta a papnőket, feltéve, ha meg tudta fizetni szolgálataikat.

Aphrodité, a szent nemiség

A görög Aphrodité sokban hasonlít Istárhoz, sok vallástörténész egyenesen a mezopotámiai istennő tiszteletére vezeti vissza az Aphrodité-kultuszt. Ebből már sejthető, hogy a görög szentélyek mindennapjait sem a szűziesség jellemezte. Az Aphrodité-kultuszra úgy tekintettek a hívek, mint a gyönyör ünnepére, és a testi örömök minél intenzívebb élvezetével fejezték ki az istennő iránti tiszteletüket. Ebben a szellemben tevékenykedtek papnői, a hierodulék is, akik zömmel rabszolgák voltak, illetve a papnők lányai közül kerültek ki.

A leghíresebb Aphrodité-szentélyek Korinthoszban és Szicíliában működtek. Az i. e. 6-7. században a korinthoszi szentélyben mintegy ezer papnő emelte isteni magasságokba az arra sóvárgó híveket. Szükség is volt ilyen mértékű humán erőforrásra, hiszen Korinthosz ekkor a jómód, a fényűzés és a testi örömök központja volt, így nem meglepő, hogy a lakosok igen hitbuzgónak bizonyultak. Tovább élénkítette a vallási életet a kor két jelentős kikötője, Kenkrea és Lekhaion, amik szintén az Aphrodité-szentély közelében voltak, és az itt megforduló hajósok is elkötelezett hívei voltak az istennőnek.

Dévadászik, a mennyei kurtizánok

Természetesen a Káma Szútra hazájában, Indiában sem ismeretlen a szakrális prostitúció fogalma. A dévadászik az apszarák földi megfelelői, akik Indrát mulattatják. Az apszarák személyesítik meg a folyókat, és úgy tartják, hogy a dévadászik szexuális aktivitása idézi elő az életadó esőket, épp ezért nem éltek visszafogott életet, vallási ceremónia keretében adták át magukat a híveknek.

Már a 11-12. századi Indiában szokássá vált, hogy a családok a lányokat a templomnak ajánlották fel, de az sem volt ritka, hogy maguk a dévadászik fogadták magukhoz őket, sőt az is előfordul, hogy idősebb nők, elsősorban özvegyek jelentkeztek templomi szolgálatra. A mennyei kurtizánoknak nemcsak az eső biztosítása a feladatuk, hanem a szakrális templomi tánc is, amit templomba lépésük pillanatától oktattak nekik. Elsősorban tehát nem prostituáltak voltak, hanem művészek és szerzetesek, akiknek az is a feladata volt, hogy szeretkezzenek a hívekkel.

A gyarmatosítás előtt virágzott a szakrális prostitúció, egyetlen templomban akár négyszáz dévadászi is élhetett, az európaiak megjelenésével azonban egyre inkább visszaszorult ez a tevékenység, hiszen finoman szólva is ütközött a keresztény erkölccsel. 1947-ben Madrász államban jóváhagyták az első dévadászi-ellenes törvényt, amivel bűncselekménynek minősítették a dévadászik felajánlását a templomnak, így lassan megszűnt ez a tevékenység. Sok mennyei kurtizán kénytelen volt közönséges prostitúcióra adni a fejét, miután ellehetetlenítették a hagyományos kereteket.” 

Forrás: Szent szajhák, kurtizánok és papnők: szakrális prostitúció

 

Kedves Olvasó! A fenti írást a life-hu oldalán találtam Nektek. Mivel nincs sem gyakorlatom, sem hiteles történelmi információm ezen a téren, így innen vettem ki a mondatokat.

Való igaz, a tantrikus, taoista és érzéki masszázst végzőket Németországban ma csak úgy engedik dolgozni, ha előtte bárcát váltanak ki és lejelentkeznek a rendőrségen. 

Michaela Riedl, akinek könyveit szívből ajánlom mindenkinek, sokat tesz azért, hogy azok a masszőrök, akik valóban tantrikus masszázst végeznek, ne nyilvánítsák őket prostituáltnak és ne kelljen szórakoztató adót fizetniük. Sokat dolgozik azért, hogy legyen valamiféle megkülönböztetés azok között, akik valóban masszázst végeznek, és ott ahol más szolgáltatást nyújtanak masszázs fedőnév alatt. Valamennyire haladnak is a dolgok ez ügyben. 

Érdemes persze tisztázni mit jelent a tantra, tao és érzéki masszázs és mit nem jelent.

  • Ha téged szájjal, lábbal, mellel, vagy testtel masszíroznak és a jóni vagy lingam masszázs nem legalább fél órás, hanem annál kevesebb az nem tao-tantra-érzéki masszázs, nem jóni és lingam masszázs. Ha a jóni masszázst vagy a lingam masszázst nem kézzel végzi a masszőr, hanem szájjal, és nem legalább 20-30 perces, és szinte csak egy-két mozdulatot végez, és nem tudja elmondani mit miért csinál, és ennek a masszázsnak mi a célja, az szintén nem jóni vagy lingam masszázs. 

 

  • Ha a masszázs után nem vagy energiával feltöltve, ha az életedben nincs harmónia, egészség, kiegyensúlyozottság, örömteli könnyedség, valamint megfelelő pénzáramlás, akkor nem tao-tantra-érzéki masszázst kaptál. Ugyanis ez a masszázs befolyásolhatja életed ezen területeit is. Ha a masszázs után depressziósnak, szétszórtnak, idegesnek, fáradtnak érzed magad, netán fizikai fájdalmak jelennek meg a testedben vagy nincs meg a teljes kielégült, felszabadult állapot akkor nem tao-érzéki vagy tantra masszázs, amit kaptál.

 

  • Ha felhívod a hölgyet vagy masszőrt és nem tud válaszolni a kérdéseidre, mi a tao-tantra-érzéki masszázs, mire jó ez és hogy működik, akkor ő nem azt csinálja, valószínű fogalma sincs mi az. A tao-tantra-érzéki masszázsnak természetesen vannak technikai sajátosságai, amelyek nem elhanyagolhatóak, mint ahogy egy szakszerű talpmasszázs sem attól talpmasszázs, hogy megsimogatják a talpad. Intuitív jellegű masszázsra melynek a hatása megegyezik a szakszerű tao-tantra-érzéki masszázzsal, nem sokan képesek. Ahogy megfelelő jóni és lingam masszázsra sem.

Igen, én mégis ezt a masszázst végzem, mely el van ítélve, meg van ítélve. Ezáltal én is. Mégis olyan sok részem gyógyult és változott meg ezáltal, olyan sok felismerésre és tudásra tettem szert általa, amit másképp nem tudtam volna megszerezni. Ma már nagyon hálás vagyok magamnak ezért és mindazoknak, akik ehhez hozzájárultak.

Szexuális gyógyító vagyok, mint olyan sokan közülünk. Nem az aktus által gyógyítom azokat, akik hajlandóak ezt befogadni tőlem, hanem a masszázs által, az energiáimmal, a jelenlétemmel. 

  • Mi van, hogyha Te is átélheted, megélheted ezáltal a masszázs által azt, amire titkon, legbelül vágysz?

Azt a minőséget, ami egyébként mindenkiben benne van. Azt a szent szajhát, amitől felszabadultnak, erősnek érzed magad, hatalmas gátlástalanságot élsz meg és eufórikus örömérzet járja át minden molekuládat. A szexualitásodat egy másik minőségbe helyezheted, gyógyíthatod a partnered és ezáltal önmagadat is. Erről is írok legközelebb. Nem kell ehhez lefeküdnöd férfiak sorával, hogy ezt a minőséget megtapasztald. A gyönyör, az orgazmikus élet, a felszabadult gátlástalanság adta eufória is, mint minden más is, választás kérdése! Nem jár Neked, nem megérdemled, hanem választhatod.

  • Választod, vagy nem választod? Választanád most? 

A masszázs bárki számára alap szinten elsajátítható. Legközelebb írásomban néhány visszajelzést olvashattok majd arról, hogy ki mit kapott a masszázstól illetve a masszázs oktatástól.

A masszázst sokkal több férfi akarja megtanulni, mint nő. Ez számomra azt jelzi, hogy a férfiak szeretnének különleges élményt és valamilyen sokkal emelkedettebb minőséget adni a párjuknak, mint amit előtte. Ezzel számomra kifejezik azt is, hogy van igényük is erre. 

  • Így felteszem a kérdést, hol vannak azok a nők, akik bátran közelebb lépnek önmagukhoz és gyönyörűséges szexuálisságukhoz? Akik hajlandóak élvezni és kinyilvánítani azt a szerelmetességet, amit önmaguk és a világ iránt élnek meg?

Ahogyan Coelho egyik könyvében a hősnő mondja ”- Mindent akarok. Én akarok lenni a vadság és a gyöngédség. Föl akarom zavarni a szomszédokat, hogy aztán megnyugtassam őket. Nem akarok nőket az ágyamba, hanem férfiakat akarok, igazi férfiakat – amilyen te vagy, például. Akik szeretnek, vagy kihasználnak – ez nem számít, az én szerelmem nagyobb ennél. Szabadon akarok szeretni, és azt akarom, hogy a körülöttem lévő emberek is mind ugyanezt tegyék.”

  • Mi lenne, ha felfedeznéd magadban azt a szentséges szajhát, amitől magabiztosabb, örömtelibb és ragyogóbb lehetsz? 

Keress bátran az elérhetőségeimen, bármilyen kérdésre szívesen válaszolok.

Érintés – intimitás terapeuta, Access bars kezelő, Alkotó művész

Szakértői oldalam

Cikkírói bemutatkozóm

Cikkeim

Havas Andi

Érintés - intimitás terapeuta, Access bars kezelő, Alkotó művész Szakértői oldalam Cikkírói bemutatkozóm Cikkeim

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.